Doetinchem Ooymanshoeve - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van dinie vaneb - WaarBenJij.nu Doetinchem Ooymanshoeve - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van dinie vaneb - WaarBenJij.nu

Doetinchem Ooymanshoeve

Door: dinieoppp

Blijf op de hoogte en volg dinie

31 Augustus 2010 | Nederland, Nunspeet

Dit is geen Pieterpad wandeling.

Eind vorige week hebben we vanwege een te vieren heugelijk feit, een paar dagen, met de hele familie, doorgebracht in de buurt van Doetinchem oost. Regen buien kwamen over, maar we hebben ook veel zonnige uren gehad, zodat er buiten gespeeld en gerelaxt kon worden. De kinderen hebben genoten van een rit op de bok van een rijtuig met een Fjorden paard ervoor. Om beurten mochten ze mennertje spelen. De echte menner mende dan onopvallend, al lopend naast het paard. Het dier wist trouwens zelf de route. Op het terrein van de Ooymanshoeve, waar we logeerden, stonden een aantal hokken met konijnen. Ieder hok binnen een eigen omheinde ruimte. De kinderen vonden het prachtig.
Wandelen is één van mijn hobby’s en daar was ook alle ruimte voor. Er zijn veel onverharde- en bospaden in die streek. In een stuk bos, achter de hoeve groeiden een paar opvallende rode zwammen, met een witte onderkant, aan de voet van een stevige eik. Determineren van paddestoelen en zwammen blijft lastig voor een niet doorgewinterde kenner, maar waarschijnlijk is dit een biefstukzwam. http://twitpic.com/2jwuan
Het valt me altijd op dat in de grensstreek met Duitsland veel aan groene energiewinning wordt gedaan. Biogas, zonnecollectoren en windmolens.