Hardenberg - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van dinie vaneb - WaarBenJij.nu Hardenberg - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van dinie vaneb - WaarBenJij.nu

Hardenberg

Door: dinieoppp

Blijf op de hoogte en volg dinie

03 Juli 2010 | Nederland, Nunspeet

Dinsdag 29 juni.
Weer een paar dagen alleen op Pieterpad in het vooruitzicht.
Op deze stalende morgen zijn we zonder afspraak, met onze Eriba achter de auto, naar camping ‘De Esrand’ in Hardenberg gereden.
We kregen het idee, dat de eigenaar het beter had gevonden, als we eerst even contact op genomen hadden. En daar kunnen we goed inkomen, met de nare ervaringen die sommige minicampinghouders is overkomen en in deze tijd kunnen campings ook vol zijn.
Na het opzetten van de voortent kon ik niet wachten om alvast te beginnen met een wandeling. Het weer was zonnig, de lucht strak blauw en de temperatuur goed.
Om op het pad te komen, moest ik een stukje stuifzandbos doorlopen. Ik kwam uit tegenover een andere SVR camping, met boerengolf gelegenheid. Even naar rechts,
100 meter verder naar links een klinkerweg op en daar liep het pad, ook fietspad, vanuit de richting Ommen. Het was ruim 4 kilometer lopen naar het eindpunt in Hardenberg. Onderweg viel het me op dat de mensen zo vriendelijk waren. Er was zelfs iemand die me vertelde dat ik verkeerd liep, dat was niet zo. De markering kon beter, vooral over een parkeerplaats. Hier waren nieuwe roestvrij stalen lichtmasten geplaatst, of dat er misschien mee te maken had? In het centrum heb ik even wat rondgesnuffeld. Misschien niet goed, maar ik bezweek weer voor de verleiding een softijsje te kopen. Ik vroeg om de kleinste maat, de weervraag was: ‘Een kinderijsje’. Dat wil je als volwassene dan ook weer niet. Er was nog tijd over om wat verder te lopen en ik besloot uit te kijken naar een goed punt om voor het vervolg van de route, per auto afzetgezet te kunnen worden. Die vond ik bij het verkeersweg kruispunt. Hier moest ik terug lopen, naar de camping, via een wel iets kortere route. De volgende dag stond de etappe Ommen tot aan het beginpunt van deze dag op het programma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nunspeet

dinie

mijn Pieterpad wandelingen

Actief sinds 10 Mei 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 17352

Voorgaande reizen:

10 Mei 2010 - 23 Oktober 2012

PIETERPAD WANDELEN

Landen bezocht: